1989: RK-1 „Kregždutė“

Lėktuvas RK-1 „Kregždutė“ yra vienvietis žemasparnis metalinės konstrukcijos monoplanas.

Sparnai perdirbti iš sklandytuvo L-13 „Blanik“.
Nuimta šio sparno pašaknio storoji dalis, palikus ištisus eleronus ir 30 proc. užsparnių ilgio.  Užsparniai atsilenkia fiksuotai 20°, 35° ir 50° kampais.
Perdirbant sparną buvo sustiprintos lonžerono sijos, naujai įkniedyti sparnų tvirtinimo mazgai. Gamybos metu sparno paviršius buvo atidengtas per visą užsparnio ilgį. Uodegos plokštumos pagamintos panaudojant ir L-13 uodegos elementus. Abi stabilizatoriaus pusės sujungtos į vieną, jas sutrumpinus iš pašaknių. Tokiu pat būdu perdirbti ir aukštumos vairai ir kilis su posūkio vairu.

Liemens santvara suvirinta ir plonasienių  plieno vamzdelių. Formai išlaikyti panaudoti mediniai stringeriai.

Kabinoje pilotas sėdi pusiau gulom. Yra pagrindiniai navigaciniai ir variklio kontrolės prietaisai. Pedalai pakabinami. Ant jų sumontuoti atskirų ratų stabdžiai. Kabinos gaubtas — nuo lenkiško sklandytuvo „Pirat“.

Priekinė liemens dalis iki sparno dengta skarda, likusi aptraukta drobe. Pagrindiniai važiuoklės ratai 320X100 su stabdžiais. Važiuoklės lingė stikloplastinė. Užpakalinis uodegos ratukas 100X50 laisvai besiorientuojantis. Užpakalinio ratuko amortizatorius — taip pat nuo sklandytuvo L-13.Lėktuvas su dviejų cilindrų, dvitakčiu ROTAX582 varikliu. Variklio galingumas 63 AJ, esant maksimaliems 6700 aps./min. Propelerio trauka — 160 kg. Propeleris — 1,65 m diametro, trimentis, plastikinis, pastovaus žingsnio. Kuras: benzinas A-92.

 

 

2012-05-06 buvo atliekami statiniai bandymai, apkraunant sparnus +3,5 G (ir 1 katinu).
2012-05-06 buvo atliekami statiniai bandymai, apkraunant sparnus +3,5 G (ir 1 katinu).

Komentarai

comments